zondag 21 april 2013

Let's go Italian: Tiramisu

Van het weekend maakte ik heerlijke tiramisu (al zeg ik het zelf) als voorproefje op mijn Romereis met school. Hier het recept.

Ingrediënten
1 pak lange vingers
250 ml sterke koffie (ik gebruikte espresso)
50 ml marsala (zoete siliciaanse wijn, heb ik weggelaten in het recept)
4 eidooiers
75 gr. fijne kristalsuiker
2 bakjes mascarpone
1 bekertje slagroom
cacaopoeder 

Aan de slag
Bedek de bodem van een vierkante schaal met lange vingers. Meng de koffie met de wijn en schenk de helft over de lange vingers. Doe de eidooiers met 50 gr. kristalsuiker in een kom. Mix dit ongeveer in 5 minuten tot een lichtgele crème. Roer de mascarpone los in een kom met een vork. Klop vervolgens de slagroom stijf met de rest van de suiker. Doe de eicrème met de slagroom bij de mascarpone en meng goed. Schenk de helft van het mengsel over de lange vingers. Doop vervolgens de rest van de lange vingers in de koffie en leg deze erboven op als een volgende laag. Schenk de rest van het mengsel over de lange vingers. Bestrooi tot slot de tiramisu met een laagje cacao. Zet hem 2 uur in de koelkast om hem te laten opstijven en na lang wachten is je tiramisu eindelijk klaar! Eet smakelijk

Tumblr_lz5riy6qgt1qgj29xo1_500_large

Klik hier voor het originele recept en een filmpje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten