dinsdag 8 januari 2013

DIY Doelen blocnote


Toen ik het afgelopen weekend wat blogs aan het bekijken was, kwam ik deze leuke DIY tegen. En aangezien het nieuwe jaar net begonnen is en iedereen goede voornemens heeft, is het ook nog eens super handig! Vooral als je je voornemens dit jaar ook echt wil volhouden.


Wat heb je nodig?
Karton
Liniaal
Potlood
Schaar
Hobbylijm
Elastiek 
Marker/stift in een leuke kleur
Glitter nagellak
Knijpers
(evt. een perforator) 


Print het ontwerp van de blocnote (die je hier vind) zes keer. Teken de kniplijnen met een liniaal en een potlood en knip ze uit.


Leg alle 12 blaadjes netjes op elkaar en zet de knijpers erop, zodat ze netjes bij elkaar blijven. Smeer de linkerkant van de blaadjes in met een dikke laag lijm en laat dit drogen. Wanneer de lijm droog is, breng je nog een laagje lijm aan. Als de lijm droog is, kun je de knijpers er weer afhalen.


Om te zorgen dat de blaadjes goed op elkaar blijven zitten, heb ik er een elastiekje om gemaakt. Meet hoe lang je elastiek moet zijn en knip hem op de juiste lengte af. Kleur hem in met een stift/marker. Als je wilt kun je er daarna glitter nagellak overheen doen.



Knip een stuk karton in de zelfde maat als je blocnote en maak er aan de linker kant 2 gaatjes in met een perforator. Doe daarna het elastiek erdoor heen. Lijm de uiteinden van het elastiek aan elkaar.



Schuif je blocnote onder het elastiek en lijm de laatste bladzijde vast aan het karton. Alleen nog je doelen opschrijven en je aan je goede voornemens houden :)


Mijn goede voornemens? Minimaal 1x per week op mijn blog schrijven, maar het liefst natuurlijk vaker. Een paar keer per week een workout doen. Het geeft altijd een super fijn gevoel als je een workout gedaan hebt en je gaat er goed van in je vel zitten (zo werkt het voor mij in ieder geval). Ook wil ik dit jaar veel oefenen met mijn spiegelreflexcamera, dus wil ik minimaal 1x in de twee weken foto's maken. Hopelijk gaat het deze winter nog sneeuwen en vriezen. Dan ga ik er zeker op uit. 

Ga jij deze DIY maken?

2 opmerkingen: