donderdag 9 mei 2013

Macarons 2.0

Iedereen kent de macarons uit Frankrijk wel. Alleen jammer dat ze zo'n 0,85 cent per stuk zijn. Best begrijpelijk, want het kost best veel tijd en er gaan veel dure ingrediƫnten in voor maar 12 stuks. Maar gelukkig zijn er mega supermarkten (vergelijkbaar met de Makro) waar ze alles verkopen. Dus nam ik twee bakmixen mee uit Frankrijk.



Ik had al een keer eerder een macaronmix uit Frankrijk meegenomen, maar ik bakte er echt helemaal niks van. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ze eerst in de oven moesten drogen. Dus probeerde ik het nog een keer. En zoals je op het plaatje ziet zijn ze super gelukt (al zeg ik het zelf). 


In het pak zitten twee zakjes. Zelf moet je er nog 100 mL melk en 2 eiwitten aan toevoegen. Als je eindelijk hebt uitgevonden wat er staat in de gebruiksaanwijzing (mijn Frans is niet heel best), is het eigenlijk best wel makkelijk. Je gooit zakje 1 met 100 mL in een pannetje. Roeren en wachten tot het kookt. 30 seconden laten koken en daarna laten afkoelen en opstijven in de koelkast. Klaar is ganache.

Daarna mix je de eiwitten luchtig en schep je daarna zakje 2 erdoor. Daarna 20 minuten op 50°  de macarons laten drogen. Anders mislukken ze, want dan krijg je ze niet los van het bakpapier. Vervolgens bak je ze 15 minuten op 150°. Laten afkoelen in elkaar zetten en genieten!


Ga jij wel eens naar Frankrijk op vakantie? En ga je dan ook een mix meenemen om te maken?

Ps. Macaron mixen zijn hier in Nederland o.a. te koop bij de Xenos en de Action

1 opmerking: