zondag 26 mei 2013

Biggetjes taart

Het is al weer heel lang geleden dat ik een post heb geschreven. Eerst was ik op vakantie, daarna ging ik natuurlijk naar Rome en nu heb ik het vooral erg druk met school. Eigenlijk wilde ik deze post besteden aan de Romereis, maar de foto's willen niet uploaden. Voordat ik vakantie had, maakte ik deze hele leuke taart met mijn zusje en mijn nicht. Daarom dit recept voor deze awesome taart.


Nodig
Cakemix + benodigdheden
Jam
2 rote chocoladerepen van 200 gr.
125 ml. slagroom
3x een five-pack Kitkats
Marsepein 
Lint

Aan de slag

Je kunt de varkentjes van te voren al maken of als je moet wachten tot de chocola stevig genoeg is.

Doe de slagroom in een pannetje en zet op laag vuur. Blijven roeren tot het net niet kookt.
Ondertussen de reep chocola in blokjes breken. Als de slagroom bijna kookt het vuur uit en in gedeeltes de blokjes chocola erdoor roeren. Goed roeren tot je een gladde massa hebt.
Dit af laten koelen en dikker laten worden en af en toe roeren(duurt wel een poosje).

In de tussentijd je biscuit wat je al gebakken hebt in 2 lagen snijden, en je taart vullen met je vulling naar keuze. Hou je taart voorlopig nog even op een broodplank of andere ondergrond wat je makkelijk kan ronddraaien want de zijkanten afsmeren wordt dalijk een lekkere kliederboel (Dit is niet overdreven...). Breek alvast de kitkats in 2-en en leg ze klaar. Kijk hoe het is met het chocolademengsel, als hij ongeveer zo dik is als bijv. vla kun je de zijkanten gaan insmeren ermee.
Gebruik een spatel of gewoon de achterkant van een mes.

Als je de hele taart rondom hebt ingesmeerd ga je de kitkats er tegenaan plakken. Dit is een lastig klusje, de kitkats blijven nog niet genoeg plakken dus vallen af en toe om. Zet ze dan een heel klein beetje schuin zodat ze tegen je taart aan leunen. Als ze er allemaal omheen zitten doe je er snel een lint omheen en zet je ze allemaal mooi recht.

Als de rest van het choco mengsel nog net vloeibaar is giet je dit bovenop de taart. Let op, las het nog te dun is gaat het door de kitkats heen lopen! (Dit was bij ons het geval)

Vervolgens zet je de varkentjes in de nog zachte chocolade en zet in de koelkast.

Het zorgde voor een behoorlijke kliederboel, maar hij was zeker lekker!



2 opmerkingen: