zondag 2 juni 2013

Ejoy spring: Citroen cupcakes

Het is alweer juni. Dat betekent dat er alweer een half jaar op zit, het bijna zomer is, dat ik bijna jarig ben en waar ik misschien het meest naar uitkijk: Het is bijna vakantie! Gelukkig begint het weer al beter te worden, want met wat zonneschijn wordt al dat huiswerk maken toch net wat minder erg. Dit weekend had ik eindelijk weer wat tijd om cupcakes te bakken. Daarom hier het recept voor citroen cupcakes. Enjoy!



Nodig:
150 gr. boter
150 gr. suiker
2 eieren
150 gr. zelfrijzend bakmeel 
1 tl. vanillesuiker
Citroenjelly (de mijne komt van deleukstetaartshop, maar verse citroensap kan ook)
Rolfondant
Levensmiddelenkleurstof

Aan de slag:

Verwarm de oven voor op 200 graden (heteluchtoven op 180 graden).

Weeg 150 gr. boter af en mix deze in een kom zacht. Voeg daarna de 150 gram suiker toe en mix net zo lang tot er bijna geen klontjes meer zijn. Voeg daarna één voor één de eieren erdoor heen. Weer even goed mixen. Tot slot voeg je de citroenjelly en de vanillesuiker toe, mix op de middelste stand tot er een glad mengsel ontstaat.

Zeef het zelfrijzend bakmeel boven het mengel en roer het er daarna goed doorheen met een houten lepel/spatel. Vul de cupcakepapiertjes. Dit kan handig met een ijslepel (het werkt echt!). Zelf gebruik ik altijd een cupcakevorm/plaat (wat is het). Hierdoor krijgen ze een mooiere vorm.

Zet ze daarna in de oven voor zo ongeveer 23 minuten. Het licht er een beetje aan je oven. Om te controleren of ze goed zijn, kun je er een satéprikker in duwen. Als deze er droog en schoon uitkomt is je cupcake goed.

Nu kun je aan de slag met versieren. Zelf heb ik de rolfondant licht geel en licht groen gekleurd. Vervolgens heb ik rolletjes gemaakt, deze platgedrukt en met een rondje uitgestoken. Je kunt jam gebruiken om dit vast te plakken. De bloemetjes zijn gemaakt met een plunger (een soort uitsteker)

Veel plezier met maken en geniet van het mooie weer. Hou vol het einde is in zicht!


Ps. Deze foto nog om het weekendgevoel vast te houden. Dit is het uitzicht vanuit mijn hangmat: een prachtige Gouden Regen. Fijn weekend nog


Geen opmerkingen:

Een reactie posten