zondag 26 januari 2014

The Culy way of life

Kookprogramma's kijken en kookboeken doorbladeren is één van mijn guilty pleasures. Een hele tijd terug alweer liep ik in de V&D lekker door de kookboeken te bladeren. Toen mijn oog op dit boek viel stond mijn hart even stil. Oké, misschien iets te overdreven. Het was in ieder geval een boek wat ik graag wilde hebben en het stond dan ook hoog op mijn kerst wish-list. Ik was dan ook super gelukkig toen ik hem uit het cadeaupapier haalde. Als ik zo enthousiast was, waarom heb ik dan zo lang gewacht met een blogpost schrijven? Ik heb elke week een recept uitgeprobeerd. Nu kan ik ook met zekerheid zeggen dat het een top boek is.


Het boek is geschreven door Monique van Loon, eigenares/oprichtster van de kooksite Culy.nl. Op deze site deelt ze dagelijks recepten en kookverhalen. Naast recepten staat het boek ook vol met handige tips, zoals hoe dek je  netjes de tafel? of hoe geef ik een te gek feest? Ik heb de eerste paar dagen dan ook doorgebracht met het lezen van dit boek. 



Maar er waren een paar redenen waarom ik dit boek echt graag wilde hebben. Allereerst zijn de recepten heel gevarieerd. Er staan niet alleen hoofdgerechten in, maar ook smoothies, desserts, een recept voor homemade mayonaise enz. Hierdoor gebruik ik het kookboek erg vaak en maak ik er elke week iets uit. Daarnaast kun je met weinig ingrediënten iets heel lekkers maken. Vaak ziet een gerecht er fantastisch uit, maar staat de lange ingrediëntenlijst me tegen. Uiteindelijk maak ik het recept dan nooit. 


The Culy wat of life is echt een aanrader. Het boek bevat zowel makkelijke recepten als recepten voor gevorderde koks, de meeste recepten zijn healthy (altijd mooi meegenomen.) en het is ook nog is leuk om in te lezen. Het boek kost 24,95 euro en is onder ander te koop bij de V&D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten