zondag 8 februari 2015

Chicks Love Food, het 5 or Less Kookboek

Soms heb ik spontaan zin om iets nieuws te koken. Als ik dan door alle kookboeken gebladerd heb en eindelijk een recept heb gekozen is het tijd voor de boodschappen. Helaas bestaan er een hoop recepten met eeuwige ingrediëntenlijsten of 'vreemde' producten die in de normale supermarkt niet te koop zijn. De meiden van Chicks Love Food bedachten een oplossing en kwamen met recepten met 5 or Less ingrediënten. Zoals de naam al zegt: lekkere recepten met maar vijf ingrediënten die in iedere supermarkt te vinden zijn. Dit kookboek had ik al wat langer op het oog, maar ik bekijk een kookboek altijd liever eerst even in om te zien of het wel echt recepten zijn die ik zou maken. Maar toen ik na het tentamen in de Bijenkorf stond, vond ik dat ik mezelf na een week hard leren wel mocht belonen met dit leuke kookboek!

Het boek is opgedeeld in 5 verschillende categorieën: Ontbijt, Lunch, Diner, Borrel en Sinner Sunday. Voor elk moment van de dag een paar recepten dus. Voor alle recepten heb je dus maar vijf ingrediënten nodig die allemaal makkelijk verkrijgbaar zijn. Wat minder bekende ingrediënten worden nog even apart uitgelicht. Wel zo handig als je in de supermarkt staat en weet waar je naar op zoek bent.


Natuurlijk heb ik gelijk wat recepten uitgeprobeerd. De recepten zijn duidelijk en makkelijk te volgen. Geen excuus meer voor studenten die niet kunnen koken. Het maken van de recepten duurde bij mij tussen de vijftien en dertig minuten. En tot slot waar het dan allemaal om draait: is het ook lekker? Aan de enthousiaste reacties van de rest van mijn huisgenoten kan ik ook dit aanvinken op de checklist.


Het 5 or less kookboek van Chicks Love Food kost 18,95 en is onder andere te koop bij de Bijenkorf.
Ben jij al enthousiast om aan de slag te gaan of laat je het koken toch liever aan iemand anders over?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten